Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se vám tu žije, takhle bez nožů ?

Tak jsem dnes s hrůzou zjistil, že například v Kanadě už nemůžete mít na veřejnosti zřejmě ani obyčejný nůž...  

Je něco málo po poledni a já se vracím z Burnaby do Coquitlamu. Napadne mě vzít to přes New Westminster a poohlédnout se dole na Front Street po nějakých zajímavých exteriérech na případné focení, byť to je cesta, kterou bych za normálních okolností nezvolil ani z donucení. To jsem ovšem ještě navíc netušíl, že Front St. je kompletně zavřená a tak i jinak poměrně přetížený hlavní tah starým městem byl pro tentokrát ještě posílen o veškerou nákladní dopravu, která je jindy z dobrého důvodu odkloněna na právě zmiňovanou a bohužel i právě opravovanou ulici. Měl jsem prostě pech. Naštěstí jsem nespěchal a tak jsem místo nějakého nervení ze šnečího tempa prostě jen tak zíral ven a sledoval šrumec na chodníku a tak vůbec jsem koukal po věcech, kterých si při normálním průjezdu stěží všimnu. 

 Když jsem měl za sebou necelou polovinu cesty downtownem New Westminsteru, doprava se zastavila zcela. To už se někde ve vzdáleném podvědomí pomalu začalo chystat minimálně mírné rozladění. Naštěstí jsem si v tu chvíli všiml na chodníku kluka, který tam zřejmě doposud jen tak zevloval. Musel, protože do té doby zcela unikal mému bedlivému pozorovatelskému oku. Teď mě ale zaujal, neboť si začal velice šikovně kopat s nějakým kamenem. Tak kopat, spíš žonglovat .. no prostě dělal s ním takové ty kousky, co se dají vidět, když to někdo umí hodně dobře dobře s "Hacky Sack". To je takový ten malý, většinou pestrobarevný míček, který je určený k žonglování a různým trikům za pomoci nohou, hlavy, případně i jiných částí těla s výjimkou rukou. Tento krkolomný popis zmiňuji jen proto, že já sám jsem ještě nedávno netušil, že tato věc existuje, má svůj název, přesný účel a dokonce se považuje za sport, ve kterém se pořádají snad i mistrovství světa. To celé není ale nijak důležité, jen se snažím dát najevo, že už to alespoň trochu vím a zároveň chci dát chabou nápovědu těm, kteří ještě neví o co jde.

 

Klukovi bylo odhadem něco přes dvacet a tipuji, že již pěknou řádku měsíců, ne-li let, tuto činnost trénoval. Šlo mu to bezvadně. Po kameni vyndal z batůžku jablko a pokračoval s tím. Opět paráda. Mezitím se kolona aut posunula asi tak o dva až tři metry, čímž jsem získal ještě lepší výhled. Poslední kop do jablka, zachycení v ústech a nesmělý potlesk asi tak pěti přihlížejících, kteří stáli opodál, završily tuto část dějství. Kluk se usmál, uklonil, z batůžku vyndal nůž, oloupal s ním jablko a slupky vyhodil do nedalekého odpadkového koše. Během chvilky jablko zmizelo v jeho útrobách a já popojel o další dva metry. Vypadalo to, že se již nic zajímavého dít nebude. Tento můj dojem se ale ve chvíli ukázal jako naprosto mylný. Po pár kopech s ohryzkem a jeho elegantním přemístění na dno odpadkového koše si mladík otřel nůž ubrouskem a začal si s ním žonglovat stejným způsobem, jako před tím s kamenem a jablkem. Nebyl to žádný obrovský zabijácký nůž ala Johny Rambo, ale ani úplně malinkatá rybička. Čepel bych odhadoval tak na 15 cm. Velikostně tak běžný či spíše menší kuchyňský nůž. 

Bylo poměrně fascinující sledovat jeho triky s tímto předmětem. Stěží se to dá popsat. Dalo by se říct, že se mi opravdu místy tajil dech. Byl jsem najednou vcelku rád, že zrovna teď a tady stojím v dopravní zácpě.

Úplně jsem přestal vnímat čas .. Najednou se zpoza rohu jedné z vedlejších ulic vyhrnulo několik černě oděných postav.. Větu "Drop your knife!!!" určitě zaslechli lidé ještě o několik bloků dále. Majitelkou takto nebývale silného hlasu byla postavou velice drobná policistka, která běžela v čele. Postupně se k tomuto pokřiku přidávali další a další přibíhající policisté .. "Drop your knife!" .. "Drop your fucking knife!!!" .. Všichni ti ochránci zákona to křičeli i přesto, že vyděšený mladík nůž odhodil snad ještě dříve, než zmiňovaná policistka poprvé otevřela ústa. Kluk vypadal dost vyklepaně a evidentně byl zcela v šoku. V tom jsem byl koneckonců i já. Zvlášť poté, co se po chodníku z obou stran přiřítila dvě policejní auta, ze kterých vyskákalo dalších pět policistů, čímž se jejich celkový počet zvýšil na sedmnáct. Všiml jsem si, že jeden z nově příchozích policistů před sebou křečovitě svírá taser a míří na nebohého kluka jako v nějakém akčním filmu. Samozřejmě na něj začal křičet  "Drop your fucking knife!!!". Kluk s rukama nad hlavou evidentně nechápal a chtěl zřejmě něco namítnout nebo prostě jen poznamenat, že již nemá co odhodit. Při jeho prvním slově policista zacílil a zmáčkl spoušť. Vše se odehrálo tak rychle, tak absurdně rychle .. Během pár vteřin byl kluk v policejním autě, které odjíždělo. Ani si neuvědomuji, jak se tam dostal, co se událo mezi zmáčknutím spouště policejniho paralizéru a odjezdem celé této absurdní eskorty ... naprosto jsem zkoprněl.

 

Jak se tak znám, pro mě to bylo vlastně asi dobře. Totiž, když mě něco vážně hodně naštve, bouchne ve mně na malý okamžik neovladatelná vlna vzteku, při které bych zaručeně vystoupil z auta a jal se přítomné zasahující policisty nejdříve častovat těmi nejhoršími nadávkami a v případě, že by vztek přetrval, zřejmě bych měl tendenci tomu klukovi jít nějak pomoci. Takhle jsem jen bezmocně seděl v autě, civěl na již prázdný chodník a jednoduše nechápal. Nechápal jsem, čeho jsem právě byl svědkem. Nechápal jsem, co je to za svět, kdy sedmnáct policistů přijde zneškodnit dvacetiletého kluka zřejmě jen a pouze proto, že má na ulici nůž. Ja vím, že lidstvo má obecně, zvlášť v této době, úplně jiné problémy a starosti. Ale možná i právě proto mi celá absurdita tohoto zážitku přijdě dost děsivá ... Možná měl ten kluk vlastně štěstí, že nebyl dejme tomu zahradníkem, který si tudy krátí cestu s kosou přes rameno nebo třeba jen malými vidlemi .. Uznávám, je to špatný vtip takhle na konec s tím zahradníkem, ale kdo ví .........

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jirka Vanourek | pátek 1.7.2016 12:45 | karma článku: 32,83 | přečteno: 1482x
  • Další články autora

Jirka Vanourek

Smysl či nesmysl Konvoje svobody

Freedom Convoy 2022 aneb Konvoj svobody. Záležitost, která nemá obdoby, a to nejen v Kanadě, kde se její název v posledních dnech skloňuje mezi lidmi všeho věku snad na každém kroku.

2.2.2022 v 1:52 | Karma: 31,79 | Přečteno: 1373x | Diskuse| Osobní

Jirka Vanourek

Mediální chaos

To jsem se ale dnes nasmála, povídá jedna pani druhé a ukazuje jí fotografii Daniela Landy spolu s popiskem, že je mu líto, že se naočkoval teprve až teď, na displeji svého mobilního telefonu.

17.12.2021 v 8:37 | Karma: 18,67 | Přečteno: 598x | Diskuse| Ostatní

Jirka Vanourek

Agresivní a omezená menšina

Agresivní a omezená menšina .... Tak nám padla další bariéra. Tedy minimálně ta pomyslná, mediální i lidská.

20.11.2021 v 1:12 | Karma: 35,17 | Přečteno: 2737x | Diskuse| Společnost

Jirka Vanourek

Dal bych si kafe ...

... hrnek dobrýho kafe. Copak o to, kávovar mám celkem solidní, ba i nějaká ta chutná zrnka k namletí. Tak čím to k čertu je, že poslední dobou mám pocit, že to nějak není ono?

26.9.2019 v 6:30 | Karma: 18,67 | Přečteno: 624x | Diskuse| Osobní

Jirka Vanourek

Máte rádi pohádky?

Kdo z nás by alespoň v dětském věku pohádky neměl rád. Dokonce bych si troufl tvrdit, že v naší společnosti je má v oblibě naprostá většina lidí od těch úplně nejmenších až po ty nejstarší. Ani já nejsem výjimkou. Jen mě tak dnes napadlo, jestli to je vlastně vůbec dobře.

3.2.2015 v 6:28 | Karma: 7,33 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 978x
Fotograf, muzikant, příležitostný divadelník, původem z Plzně, žijící převážnou většinu času v kanadském Vancouveru a okolí.

Seznam rubrik